T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURDUR / MERKEZ - Özboyacı İlkokulu

3/C Sınıfının "Ülkemizdeki Halı ve Kilim Dokuma Sanatına Yönelik Küçük Bir Örnek” Adlı Projesi

BESTE Projesi kapsamında, okulumuz 3/C sınıfı öğrencileri ile kaybolmaya yüz tutan geleneksel dokuma kültürümüz hakkında çocukların bilgi sahibi olması,çocuklarda dokumacılık ile ilgili merak uyandırma ve akıllarında kalacak bir çalışma yaparak hem zengin dokuma kültürünün yaşatılmasını sağlamak hem de çocukların el becerilerinin gelişmesine katkıda bulunmak amacıyla “Ülkemizdeki Halı ve Kilim Dokuma Sanatına Yönelik Küçük Bir Örnek” Projesi yapılmıştır. Çalışmamızda, Proje tabanlı yaklaşımla gösterip yaptırma tekniği uygulanmıştır.

 

Etkinlik yapılmadan bir hafta önce velilere dokuma etkinliği yapacağımız söylendi. Bunun için evde çocuklarla birlikte mukavva, karton ya da ahşaptan dokuma tezgahı hazırlamaları istendi. Bunun örnekleri velilerle paylaşıldı. Dokuma Tahtasının ve Dokumanın Yapımında ilk olarak karton kutunun üzerinde işaretleme yapıldı. Bu işaretleme sırasında örnek çalışmada 4 mm’lik aralıklar verilmiştir. Aynı şekilde kartonun karşı kısmı da eşit aralıklar ile işaretlendi. Sonrasında, büyük bir makas ile kartonun iki tarafı da işaretlenen yerlerden 2 cm kadar kesildi. Bu şekilde tezgahın karton kısmı hazırlanmış oldu. Diğer bir malzeme olan herhangi bir renk örgü ipi alındı ve ilk kesim yerinden geçirildi. Sonrasında, tezgah hazırlandı ve örme işlemine geçildi. Bu aşamada herhangi bir plastik dikiş iğnesi, ya da ipi tezgahtaki iplerin arasından geçirmeye yarayan herhangi bir materyal kullanıldı. İplerin bir önünden bir arkasından geçirilerek kilim örüldü. Son olarak, kilim yapıldıktan sonra sıkıca düğüm atılarak sökülmesi engellendi.

 

Çocukların dokumacılık ile ilgili merakları uyanırken, düğüm atma, ipleri belli bir sıraya göre bir alttan bir üsten geçirme gibi dikkat gerektiren becerilerinin artması, dokumacılık ile ilgili bilgi sahibi olmaları, dokumacılığın bizim kültürümüzün önemli bir parçası olduğuna dair fikir edinmiş olmaları, kendilerinin emek vererek ortaya bir ürün çıkarmış olmaları projenin belli başlı faydaları arasında gösterilebilir.

 

Etkinlik sonunda çocuklar hazırladıkları dokuma örneklerini sınıfta sergilediler. Okulumuz öğrencileri sergiyi gezerek Anadolu’muzda eskiden beri devam eden halı ve kilim dokuma kültürü ile ilgili bilgi sahibi oldular.

26-12-202326-12-202326-12-202326-12-202326-12-202326-12-202326-12-202326-12-202326-12-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.12.2023 - Güncelleme: 06.02.2024 09:45 - Görüntülenme: 109
  Beğen | 1  kişi beğendi