T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURDUR / MERKEZ - Özboyacı İlkokulu

Çocuklar İçin Felsefe (P4C) ile Düşünüyoruz, O Halde Varız!

Öğrencilere sorgulayıcı bir perspektif kazandıran bu yaklaşım, önceki öğrenmeleri ile yeni öğrendiklerini karşılaştırma imkanı sunmaktadır. Özsaygı, özkontrol geliştirerek kendilerine ait düşünme sistemlerini oluşturmalarına zemin hazırlayan bu yaklaşımın ilkelerine göre (ÇİF eğitim setifikasına sahip)  sınıf öğretmeni tarafından uyaran metinler/ hikayeler seçilmiştir. Seçilen metinlerin ÇİF yaklaşımına uygun biçimde planlamaları yapılmıştır. Daire düzeninde olacakları bir salon kullanılmıştır. Seçilen bu metinler üzerinden çocukların soru üretmeleri ve bu sorular üzerine tartışmaları beklenmiştir.

Bu proje ile ‘Çocuklar İçin Felsefe’ ilkeleri çerçevesinde öğrencilerde 21. Yüzyıl becerileri arasında yer alan yaratıcı, yansıtıcı, eleştirel, özenli düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. İyilik, doğruluk, adalet eşitlik, sorumluluk gibi soyut kavramlar üzerine düşünce üretmeleri amaçlanan oturumlarda çocukların görüşlerini özgürce ifade etmeleri yaklaşımın önemsediği bir ayrıntıdır. Mutlak bir doğruya ulaşmak değil zihinsel süreçleri etkin kullanmak doğru soruları sormak asıl hedeftir.

Öğrencilerin ürettikleri sorunların nicelik ve nitelik bakımından gösterdiği artış, tartışma ortamındaki tavır ve davranışları, kendilerini ifade etme biçimleri gözlemlenen çölçütlerdendir. Yapılan sözlü değerlendirmelerde ‘Çocuklar İçin Felsefe Atölye Çalışmları’ndan keyif aldıklarını belirtmeleri ve hikaye metinlerini üstünden bir süre geçtikten sonra dahi konuşarak ders esnalarında hatırlamaları da yine başarı ölçütü olarak ele alınmıştır.

Öğrencilerin sekiz oturum boyunca yapılan çalışmaların sonucunda kendine güvenerek, açık bir biçimde düşüncelerini ifade etikleri gözlenmiştir. Dinleme becerilerini geliştirdikleri, demokratik ve saygılı bir ortam oluşturdukları gözlenmiştir. Metinlerde verilen alt mesajı kavramada, çıkarımda bulunmada, günlük yaşantısı ile bağlantı kurma ve özgün örnekler vermede istendik yönde bir gelişim kaydedilmiştir. Sorgulama becerileri ve derin soru sorma kabiliyetinde artış görülmüştür. Ayrıca çalışmanın kalıcı öğrenmeler sağladığı, okumaya olan ilgilerini artırdığı da sonuçlar arasındadır.

08-02-202408-02-202408-02-2024

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 08.02.2024 - Güncelleme: 08.02.2024 11:00 - Görüntülenme: 92
  Beğen | 28  kişi beğendi