T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURDUR / MERKEZ - Özboyacı İlkokulu

Haberler

Şbt

Bu proje ile 1. sınıfta okuma yazmayı öğrenen öğrencilere kitap okuma alışkanlığını AİLE ortamında paylaşımda bulunarak kazandırmak amaçlanmıştır. Bu yaştaki öğrenciler ailesinin yaptığı şeyleri örnek aldıkları için aile içinde planlanacak okuma saatleriyle kitap okuma alışkanlığı kazanacak ve kitap okumayı seveceklerdir.

Projemiz ile evimizde her gün düzenli olarak tüm aile bireylerinin katılımıyla akşamları kendi müsaitlik durumumuza göre bir saat dilimi belirleyerek 30 dakika boyunca kitap okuma etkinliği yapılacaktır.

Şbt

Özboyacı Anasınıfı E Şubesi öğretmenleri Emine EFEK rehberliğinde Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen “Burdur’da Üretken Bir Nesil Yetişiyor” BAKA 2023 SOGEP Projesi kapsamında Okul Öncesi, Anaokul ve 1.sınıf öğrencilerini erken yaşta yetenekleri doğrultusunda yönlendirmek için Storyboard & Boyama Kitabı serisi okulumuzdaki öğrenciler tarafından boyanarak etkili bir zaman geçirdi.

Şbt

22 - 29 Ocak 2024 tarihleri arasında Antalya'da düzenlenen Türkiye Kick Boks Şampiyonası, Minikler 33 kg Alt Minik Erkekler Point Fighting kategorisinde öğrencimiz Şükrü Ege CEYLAN Türkiye ikincisi olmuştur.

Öğrencimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Şbt

Öğrencilere sorgulayıcı bir perspektif kazandıran bu yaklaşım, önceki öğrenmeleri ile yeni öğrendiklerini karşılaştırma imkanı sunmaktadır. Özsaygı, özkontrol geliştirerek kendilerine ait düşünme sistemlerini oluşturmalarına zemin hazırlayan bu yaklaşımın ilkelerine göre (ÇİF eğitim setifikasına sahip)  sınıf öğretmeni tarafından uyaran metinler/ hikayeler seçilmiştir. Seçilen metinlerin ÇİF yaklaşımına uygun biçimde planlamaları yapılmıştır. Daire düzeninde olacakları bir salon kullanılmıştır. Seçilen bu metinler üzerinden çocukların soru üretmeleri ve bu sorular üzerine tartışmaları beklenmiştir.

Bu proje ile ‘Çocuklar İçin Felsefe’ ilkeleri çerçevesinde öğrencilerde 21. Yüzyıl becerileri arasında yer alan yaratıcı, yansıtıcı, eleştirel, özenli düşünme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. İyilik, doğruluk, adalet eşitlik, sorumluluk gibi soyut kavramlar üzerine düşünce üretmeleri amaçlanan oturumlarda çocukların görüşlerini özgürce ifade etmeleri yaklaşımın önemsediği bir ayrıntıdır. Mutlak bir doğruya ulaşmak değil zihinsel süreçleri etkin kullanmak doğru soruları sormak asıl hedeftir.

Öğrencilerin ürettikleri sorunların nicelik ve nitelik bakımından gösterdiği artış, tartışma ortamındaki tavır ve davranışları, kendilerini ifade etme biçimleri gözlemlenen çölçütlerdendir. Yapılan sözlü değerlendirmelerde ‘Çocuklar İçin Felsefe Atölye Çalışmları’ndan keyif aldıklarını belirtmeleri ve hikaye metinlerini üstünden bir süre geçtikten sonra dahi konuşarak ders esnalarında hatırlamaları da yine başarı ölçütü olarak ele alınmıştır.

Öğrencilerin sekiz oturum boyunca yapılan çalışmaların sonucunda kendine güvenerek, açık bir biçimde düşüncelerini ifade etikleri gözlenmiştir. Dinleme becerilerini geliştirdikleri, demokratik ve saygılı bir ortam oluşturdukları gözlenmiştir. Metinlerde verilen alt mesajı kavramada, çıkarımda bulunmada, günlük yaşantısı ile bağlantı kurma ve özgün örnekler vermede istendik yönde bir gelişim kaydedilmiştir. Sorgulama becerileri ve derin soru sorma kabiliyetinde artış görülmüştür. Ayrıca çalışmanın kalıcı öğrenmeler sağladığı, okumaya olan ilgilerini artırdığı da sonuçlar arasındadır.

Şbt

Bu proje ile okulumuz 4.sınıf, D şubesi öğrencilerinin geleneksel sanat dallarımızdan ‘Ahşap Boyama’ ile tanışmaları, sanatın inceliklerine dair bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır. Sabırla ve el işçiliği ile yürütmeleri gereken çalışmalarının sonucunda yeni birşeyler üretmenin önemini fark ederek yaratıcılık yönlerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.

Proje ile öğrencilerde sanat bilinci oluşturmak, üretmenin ve dönüştürmenin önemini kavratmak amaçlanmıştır. Bununla beraber öğrencilerin el becerilerini geliştirerek hobiler edinmelerine katkıda bulunmak, geleneksel sanat ögelerinden ahşap boyamaya dair bilgi ve deneyim sağlamak da hedeflenmiştir. Sergiler açarak özgüvenlerin geliştirecekleri de düşünülmektedir.

Öğrencilerin ahşap boyama sanatının ögelerini tanımaları, sabırla çalışmalarını tamamlamaları,  sürdürülebilir çalışmalar yapma isteğindeki artış projenin başarı ölçütlerindendir. Öğrencilerinn yaptıkları çalışmaları okulda sergileyerek tanıtımda istekli olmaları, bu çalışmaları hobi edinerek okul dışında da ürütme istekleri, dönüştürme ve üretmenin önemini anlamaları da projenin çıktılarındandır.

Şbt

Ülkemizde 6 Şubat 2023 tarihinde merkez üssü Kahramanmaraş olan 7,7 büyüklüğündeki depremde hayatını kaybeden vatandaşlarımızı anmak ve deprem gerçeğine dikkat çekmek, deprem farkındalığı ve eğitim ilişkisinin önemine vurgu yapmak amacıyla 6 Şubat 2024 tarihinde saat 11.00’da okulumuzda Afet Farkındalık Eğitimi ve saat 12.00’da Çök, Kapan, Tutun hareketlerinin yapılması ile birlikte bina tahliye tatbikatı gerçekleştirildi. Bina tahliyesinden sonra 1 dakikalık saygı duruşu gerçekleştirildi. Ayrıca, öğrencilerimize lokma ikramı yapıldı ve il müftümüz tarafından dua okundu.

Ock

Dönem sonu faaliyet haftası kapsamında okulumuzda Sinema Etkinliği, 1. Sınıflar için Okuma Şenliği, Kahvaltı Etkinliği, Sanatsal Sergi Çalışmaları ve Zeka Oyunları Etkinlikleri yapılmıştır.

Ock

Kampanyamızın amacı hastalarımızın ihtiyacı olan kan bağışlarını toplamak ve çocuklarda kan bağışı bilincini oluşturmak. Çünkü onlarda 18 yaşını gelince Geleceğin Kan Bağışçısı olacak. Kanpanya kapsamında iki bağışçı getiren öğrencilere madalyaları, en çok velisi katılan sınıflara ve Kızılay Kulübü öğretmenlerine belgeleri verildi. Destek sağlayan tüm katılımcılara teşekkür ederiz.

Ock

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında ilin en iyi cümlesi/afiş yarışmasında öğrencimiz Azra SİPAHİ il 2. olmuştur. Öğrencimizin ödülünü Sayın Valimiz Türker ÖKSÜZ takdim etmiştir. Öğrencimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Ock

2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı 2023 Küçükler Satranç İl Birinciliği Turnuvası 7 yaş kızlar kategorisinde Betülay KOL il birincisi, 10 yaş kızlar kategorisinde Aide Su AKSOY il birincisi, 8 yaş kızlar kategorisinde Yağmur AKSOY il ikincisi, 7 yaş genel kategoride Mehmet Yusuf KARACA il ikincisi, 8 yaş gene kategoride Ahmet Toprak AKAT il ikincisi ve 10 yaş genel kategoride Ahmet AKIN il üçüncüsü olmuştur.

Öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Ara

BESTE Projesi kapsamında, okulumuz 3/C sınıfı öğrencileri ile kaybolmaya yüz tutan geleneksel dokuma kültürümüz hakkında çocukların bilgi sahibi olması,çocuklarda dokumacılık ile ilgili merak uyandırma ve akıllarında kalacak bir çalışma yaparak hem zengin dokuma kültürünün yaşatılmasını sağlamak hem de çocukların el becerilerinin gelişmesine katkıda bulunmak amacıyla “Ülkemizdeki Halı ve Kilim Dokuma Sanatına Yönelik Küçük Bir Örnek” Projesi yapılmıştır. Çalışmamızda, Proje tabanlı yaklaşımla gösterip yaptırma tekniği uygulanmıştır.

 

Etkinlik yapılmadan bir hafta önce velilere dokuma etkinliği yapacağımız söylendi. Bunun için evde çocuklarla birlikte mukavva, karton ya da ahşaptan dokuma tezgahı hazırlamaları istendi. Bunun örnekleri velilerle paylaşıldı. Dokuma Tahtasının ve Dokumanın Yapımında ilk olarak karton kutunun üzerinde işaretleme yapıldı. Bu işaretleme sırasında örnek çalışmada 4 mm’lik aralıklar verilmiştir. Aynı şekilde kartonun karşı kısmı da eşit aralıklar ile işaretlendi. Sonrasında, büyük bir makas ile kartonun iki tarafı da işaretlenen yerlerden 2 cm kadar kesildi. Bu şekilde tezgahın karton kısmı hazırlanmış oldu. Diğer bir malzeme olan herhangi bir renk örgü ipi alındı ve ilk kesim yerinden geçirildi. Sonrasında, tezgah hazırlandı ve örme işlemine geçildi. Bu aşamada herhangi bir plastik dikiş iğnesi, ya da ipi tezgahtaki iplerin arasından geçirmeye yarayan herhangi bir materyal kullanıldı. İplerin bir önünden bir arkasından geçirilerek kilim örüldü. Son olarak, kilim yapıldıktan sonra sıkıca düğüm atılarak sökülmesi engellendi.

 

Çocukların dokumacılık ile ilgili merakları uyanırken, düğüm atma, ipleri belli bir sıraya göre bir alttan bir üsten geçirme gibi dikkat gerektiren becerilerinin artması, dokumacılık ile ilgili bilgi sahibi olmaları, dokumacılığın bizim kültürümüzün önemli bir parçası olduğuna dair fikir edinmiş olmaları, kendilerinin emek vererek ortaya bir ürün çıkarmış olmaları projenin belli başlı faydaları arasında gösterilebilir.

 

Etkinlik sonunda çocuklar hazırladıkları dokuma örneklerini sınıfta sergilediler. Okulumuz öğrencileri sergiyi gezerek Anadolu’muzda eskiden beri devam eden halı ve kilim dokuma kültürü ile ilgili bilgi sahibi oldular.

Ara

Özboyacı İlkokulu Anasınıfı öğretmenleri Emine EFEK ve Selinay ÖZTÜRK TURAN “Dilimizin Zenginlikleri“ proje kapsamında veli bilgilendirme toplantısı düzenlediler. Toplantıda velilerimize Dilimizin Zenginliği ile ilgili bilgiler verildi, ilgili slaytlar izlendi ve bununla ilgili öğretmenlerimizin hazırladığı broşürler velilerimize dağıtıldı. Yapılacak etkinlikler hakkında ortak karar alınarak planlama yapıldı.

Ara

Okulumuzda iş sağlığı ve güvenliği çalışmaları kapsamında bahçede bulunan ağaçların budama işlemlerini gerçekleştirdik. Desteklerinden dolayı İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Burdur İl Özel İdaresine teşekkür ederiz.

Ara

2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Okul Sporları Tenis Yarışmasında minikler kız kategorisinde öğrencilerimiz Asiye Ela ŞIVKIN ve Tülay ÖZKINACI il üçüncüsü,  minikler erkek kategorisinde öğrencilerimiz Emir GARİPAĞAOĞLU ve Alp Alkım KÜÇÜKOSMANOĞLU il ikincisi olmuşlardır.

Öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Ara

Burdur'da yürütülen eğitim projesi BESTE kapsamında okulumuz bünyesindeki Kızılay Kulübü kan bağışı kampanyası düzenleyerek, örnek bir çalışmaya imza attı.